مشهد، میزبان تورنمنت بین‌المللی چهارجانبه والیبال نشسته استعلام سربازی جلالی آمد| هافبک چپ پا در آستانه جدایی دغددغه‌های بجامانده دختر طلایی! کشتی‌گیر خراسانی: حریف تمرینی ندارم! تاریخ و ساعت بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | سه‌شیر‌ها به دنبال اعاده حیثیت استقلال این لژیونر را نمی‌خواهد| ساپینتو رفت، جایگاه مهری سست شد پخش زنده بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۹ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شانس مدعیان یورو ۲۰۲۴ برای قهرمانی در پایان مرحله گروهی چقدر است؟ + عکس مانوئل نویر، برگ برنده ژرمن‌ها در مرحله حذفی یورو لخ پوزنان در پی فروش علی‌قلی‌زاده پیشنهاد جدید برای علیرضا جهانبخش از سری آ ایتالیا نکونام دیگر شلوغ نمی‌کند| سکوت، استراتژی جدید آقای سرمربی هاراگیری به سبک بیرانوند | گلر ملی‌پوش پرسپولیس عجیب‌ترین روز‌های فوتبالی‌اش را می‌گذراند شوک به نکونام؛ ابوالفضل جلالی راهی اصفهان می‌شود گل‌زدن کیوسفسکی، دروازه‌بان مدنظر استقلال + فیلم بازگشت عبدالکریم حسن به الوکره منتفی شد سردار آزمون در یک‌قدمی تصمیمی بزرگ! پرسپولیس همچنان درگیر جذب لیموچی
سرخط خبرها

افشین قطبی در سوپرلیگ چین همچنان می درخشد

  • کد خبر: ۴۳۰۳۰
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
افشین قطبی در سوپرلیگ چین همچنان می درخشد
افشین قطبی مربی محبوب و لژیونر ایرانی این‌روز‌ها در فوتبال چین نتایج درخشانی را کسب کرده و یک بار دیگر نام خودش را وارد مارکت بازار مربیان موفق کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ افشین قطبی که خاطرات خوبی را در ذهن هواداران ایرانی به‌جای گذاشته است، بعد از آنکه سال گذشته در سطح دوم فوتبال چین توانست تیمش را به سوپر‌لیگ بیاورد، امسال هم به روند صعودی‌اش ادامه داده است. شیجیاژوانگ برای اولین‌بار در تاریخ خود به رتبه سوم جدول سوپرلیگ رسیده است. شیجیاژوانگ با پیروزی مقابل ووهان زال دوباره خود را به جمع ۴ تیم برتر سوپرلیگ چین رساند. این نتیجه در‌حالی رقم خورد که دست‌کم در نیمه دوم این بازی تیم حریف بیش از ۱۰ موقعیت گل داشت، اما خط دفاعی و دروازه‌بان شیجیا، مقاومت درخورتوجهی را از خود نشان دادند و توانستند با ایستادگی برابر حریف سرخ‌پوش، ۳ امتیاز شیرین را به دست بیاورند.

افشین قطبی که همیشه با هیجان تیمش را هدایت می‌کند، حالا با مو‌های سپید روی سرش چهره‌ای جذاب بین مربیان نام‌آشنای چینی به حساب می‌آید؛ کسی که یک قهرمانی در لیگ برتر ایران را در رزومه خود دارد و در ژاپن، ایالات متحده و همین چین، دست به کار‌های بزرگی زده است. او در‌حالی تیمش را به‌سمت رتبه سوم هدایت کرد که رسانه‌های چینی واکنش‌های مثبتی را به عملکرد تیمش نشان داده‌اند و شنیده‌ها حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال چین هم نگاه ویژه‌ای به قطبی دارد.

افشین قطبی، سرمربی شیجیاژوانگ، که فصل گذشته در میانه راه این تیم را تحویل گرفت و به لیگ برتر برگرداند، در‌این باره می‌گوید: اول از همه می‌خواهم از بازیکنان، کادر فنی و اعضای تیم تشکر کنم که تمام تلاششان را کردند. در بازی با ووهان روحیه و شجاعتی را از خود نشان دادند که به پیروزی در مقابل این تیم قدرتمند کمک کرد. فراموش نکنیم ووهان تیم قدرتمندی است و فصل گذشته هم در رتبه ششم لیگ را به پایان رساند و قبل از شروع با ما هم در رده سوم بود. تعداد افراد کمی خوش‌بین بودند که ما برنده شویم، اما تیم جوان شیجیاژوانگ تاریخ‌سازی کرد.

قطبی، سرمربی پنجاه‌وشش‌ساله ایرانی، عملکرد بسیار خوبی را در چین داشته است. پس از یک دوره چند‌ماهه حضور در ایران، او به چین بازگشت و حتی در دوران کرونا نیز این کشور را ترک نکرد و با برنامه‌ای منظم به هدایت تیمش پرداخت و حالا مزد زحماتش را می‌گیرد. تیم قطبی در پایان هفته دهم با کسب ۱۶ امتیاز در رتبه سوم جای دارد و شانس صعود به پلی آف سهمیه و قهرمانی محسوب می‌شود.

نفر اول نیمکت تیم ملی ایران در سال‌۲۰۱۱ با اشاره به پیروزی مقابل ووهان گفت: دوست دارم این برد را به نفر دوازدهم تیم شیجیاژوانگ یعنی هواداران تقدیم کنم. ما در این بازی برای اولین‌بار در لیگ ۳ پیروزی متوالی کسب کردیم و صادقانه بگویم بسیار خوش‌حالم که سرمربی چنین‌تیمی هستم. ما استاندارد‌های تاکتیکی خوبی را از خود به نمایش گذاشتیم.

شیجیاژوانگ در‌حالی ووهان را شکست داد که در غیاب موریکی، کاپیتان سی‌وهفت‌ساله این تیم، ماتئوس گل پیروزی‌بخش را به ثمر رساند. قطبی با تمجید از کاپیتان تیمش گفته است: او یک کاپیتان واقعی است، من در سال ۲۰۱۷ وی را ملاقات کردم و آن زمان هم در تیمم بود. ماتئوس پیروزی را بیشتر از هرچیزی دوست دارد و فرقی نمی‌کند که تمرین باشد یا بازی رسمی یا حتی تنیس روی‌میز؛ فقط می‌خواهد برنده شود. ما خوش‌شانس هستیم که در این سن هنوز می‌تواند به تیم ما کمک کند و باید بگویم که با افزایش سن، توانایی او نیز افزایش پیدا می‌کند.

چرا شیجیاژوانگ که تیمی تازه لیگ‌برتری شده، این نتایج درخشان را کسب کرده است؟ این سؤالی است که خبرنگاری چینی از افشین قطبی پرسید و او گفت: مشخصا ۳ دلیل برای این نتایج وجود دارد. اول اینکه ما دوره آماده‌سازی فوق‌العاده‌ای را پشت‌سر گذاشتیم. دوم اینکه مدیریت، بازیکنان، کادر فنی و اعضای تیم همگی قدرت ذهنی بالایی دارند و با تمرکز به‌سمت هدفشان حرکت می‌کنند. ما در ترکیب تیم نیز بسیار متعادل هستیم و سطح بازیکنان حمله و دفاع یکسان است.

در فوتبالی که بازیکنان بزرگی نظیر هالک و اسکار خریداری شده و کاناوارو، لیپی و... برای سرمربیگری جذب شده اند و میلیون‌ها دلار هزینه شده است، افشین قطبی چگونه تیمش را به‌سمت رتبه‌های بالای جدول هدایت می‌کند؟ سرمربی ایرانی توضیح داده است: ما در حال ساخت تیممان در تمرینات هستیم، ما هر روز تلاش می‌کنیم تا سطح خود را ارتقا دهیم و فکر کنم نگاه هواداران فوتبال در چین باید نسبت به ما تغییر کند. روشمان می‌تواند به کل فوتبال چین گسترش پیدا کند، یک تیم فوتبال به ۱۱ بازیکن احتیاج ندارد، بلکه به یک تیم نیازمند است.

لازم به توضیح است که ۴ هفته بعد مرحله گروهی سوپرلیگ چین به اتمام می‌رسد و ۴ تیم نخست رودررو با ۴ تیم گروه اول برای کسب سهمیه آسیایی و قهرمانی می‌جنگند و ۴ تیم پایینی هم برای فرار از سقوط تلاش خواهند کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->